05 apríla 2010

Cviky proti bolesti chrbtice

Existuje veľmi veľa rôznych pomôcok, prístrojov a zariadení, ktoré pomáhajú eliminovať príčiny bolesti chrbtice.

Podľa expertov najlepší liek proti bolesti chrbtice je pohyb. Inak povedané statické ležanie na pohovke alebo statické sedenie pôsobí na chrbticu horšie ako cviky zamerané na jej rozhýbanie a rozmasírovanie.

Aj mňa trápia bolesti chrbtice (hlavne krčnej, ale bolí ma aj pod ľavou lopatkou)  a tak som sa opýtal môjho kamaráta ortopéda, čo s tým urobíme. Kedy môžem prísť k nemu na vyšetrenie, aby sme tento bolestivý problém odstránili. On mi na rovinu odpovedal. Počúvaj kamarát môj, ja ťa vyšetrím, urobím ti ultrazvuk.




Pozrieme, či náhodou nemáš krivú chrbticu a potom ťa pošleme na rehabku a možno sa ti uľaví. Ale aj tak ti vravím, že sa ti tie bolesti chrbtice vrátia, ak sa budeš stále hrbiť za tým počítačom. No a ďalej ma dorazil tým, že viac ako vyšetrenie a rehabka by mi pomohlo, keby som sa vybral do hôr na dva týždne na turistiku. To ti skôr pomôže ako rehabka.


Samozrejme, že kamarát ortopéd má pravdu. Ale bohužiaľ moja práca ma živí a ja, pokiaľ nevyhrám v lote jeden milión EUR, si musím naďalej sedením pri PC deformovať moju drahocennú časť tela. No keďže nemám čas na turistiku cvičím špeciálne cviky zamerané na uvoľnenie a posilnenie svalstva chrbtice.

Účinných cvičebných metód a pomôcok ako na bolesti chrbtice je obrovské množstvo. Stačí ak si vyberiete, čo vám vyhovuje. Dôležité je, aby ste počas cvičenia, dodržiavali dole uvedené zásady.

1. cviky konzultujte s lekárom (platí predovšetkým v prípade funkčných a štrukturálnych porúch chrbtice)
2. cviky vykonávajte pomaly pri správnom dýchaní a precítení
3. cviky nevykonávajte v akútnej a nepríjemnej bolesti (konzultujte s lekárom)
4. najprv vykonávajte cviky na uvoľnenie skrátených a stuhnutých svalov
5. následne posilňujte oslabené svaly a vykonávajte cviky na svalovú nerovnováhu
6. dodržiavajte zásady správnych pohybových návykov (zdvíhanie ťažkých predmetov) a návykov pri statických činnostiach (sedenie)
7. cviky vykonávajte pravidelne každý  deň (podľa expertov na chrbticu je lepšie cvičiť 2 minúty denne ako napríklad trikrát týždenne 30 minút)



Ak sa vám tento článok páči, tak ho odporučte svojim priateľom alebo známym. Možno im pomôžete zmierniť ich bolesti chrbta. 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára