13 augusta 2011

3 zásady ako vybrať správny vankúš pre váš pokojný spánok

Aj ja patrím medzi vás, ktorí keď sa ráno zobudia, nevedia poriadne hýbať krkom. Mám ho akýsi stuhnutý po zobudení. 

Našťastie mám dobrý spánok, avšak bolesť krčnej chrbtice zapríčiňuje nekvalitný spánok mnohým ľuďom.

Ja osobne spím na boku s pokrčenými nohami a medzi kolená si dávam paplón. Dokonca mám i špeciálne tvarovaný vankúš, ktorý udrží môj krk v správnej polohe. 






Aby som vám uľahčil rozhodovanie pri výbere správneho vankúša uvádzam vám niekoľko základných zásad pri výbere pre vás ideálnej podušky:

Prvá zásada znie: "Vankúš vám musí sedieť ako uliaty". Každý ste inak stavaný, to znamená, že každý z vás bude mať odlišnú hrúbku vankúša. 

Vankúš nesmie byť ani veľmi nafúknutý ani veľmi tenký. Podstata je v tom, že by mal udržať vašu hlavu tak, aby bol váš chrbát pri ležaní na boku rovný. Tzn. hlava nesmie byť nahnutá príliš hore a ani príliš dole.

 Je potrebné, aby ste si daný vankúš poriadne vyskúšali či už po zaslaní cez internet (lepšie je ho skúšať v obliečke) alebo v predajni. 

No a samozrejme ak ste s ním ešte aj doma spokojný (ak váš podhlavník náhle nezmení svoje dobré udržiavacie vlastnosti) kúpte si ešte do zásoby jeden dva vankúše (pre istotu, lebo už o rok o dva nemusia vyrábať presne tie isté) a niekde si ich odložte a použite v prípade, že už bude predchádzajúci vankúš po dlhodobom používaní preležaný.

Druhá zásada znie: "Pozor na vankúše, ktoré po pár týždňoch stratia svoj objem (resp. hrúbku)". Preto je potrebné si na štítku prečítať alebo poprosiť o pomoc predavačku čím je vankúš naplnený. 

Väčšinou vankúše, ktoré sú naplnené perím vydržia dlhšie ako vankúše naplnené polyesterom. Avšak perové vankúše je potrebné špeciálne ošetrovať a nie sú vhodné pre alergikov. Iná káva sú vankúše plnené sobakawou alebo pohánkou, ktoré udržia svoj objem dlhú dobu, čo je optimálne pre váš krk.

Tretia zásada znie: Vy, čo trpíte naozaj chronickými bolesťami chrbtice, alebo ste po operácii alebo po úraze krčnej chrbtice, sú pre vás vhodné tzv. vankúše s pamäťovou penou, ortopedické resp. anatomické vankúše

Na trhu je ich obrovské množstvo avšak aj tam platí zásada, že vám musí vankúš sedieť ako uliaty. 

Neváhajte a doprajte si práve teraz pokojný spánok.

Ak sa vám článok páči, dajte mu lajk a zdieľajte prostredníctvom tlačítok nižšie so svojimi priateľmi a známymi. Vaše páči sa mi a zdieľania možno pomôžu ostatným ľuďom zmierniť bolesti chrbtice. Prajem vám veľa úspechov Miro.

8 komentárov:

  1. Určite sa oplatí za taký vankúš priplatiť . Ja som tomu vôbec neverila , no potom dobehol manžel domov s tým že ho vyhral na nejakej akcii . Tak som to skúsila . Nakoniec to dopadlo tak , že aby sme sa o jeden vankúš nebili tak mi na vianoce kúpil ďalší . Doma mám tento http://www.matrace-vegas.sk/vegas-anatomicky-latexovy-vankus-model-13-514 a je proste skvelí .

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super idem hneď pozrieť. Ďakujem za radu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahojte, máte niekto skúsenosť s penovým vankúšom? JE lepší ako obyčajný pérový?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mám doma vankus z bio peny a je super aj na citanie a tak, vobec z neho neboli krk. Ja by som uz obycajny nechcela :)

      Odstrániť
    2. Ďakujem za radu, a čo presnejšie je to za vankúš ak smiem vedieť?

      Odstrániť
    3. Ja mám klasický anatomický s pamäťovou penou a od vtedy ma krk nebolí. Mám ho zadarmo. Respektíve predpísal mi ho ortopéd a v lekárni mi ho dali zdarma. :) Len sa treba opýtať aké majú vankúše v lekárni a zistiť ich kód. S kódom zájsť k ortopédovi a ten vám ho predpíše :)

      Odstrániť
  4. Je to od firmy prespanok, na nete urcite najdes, nebudem tu spamovat odkazy ;) ale inak vyber maju obrovsky,my sme tam aj periny kupovali, to som nevedela ze sa daj aj predpisat

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja spím na anatomickom vankúši tiež http://www.curem.sk/original-pillow.html , pochvaľujem si, ale k tomu ešte používam vankúš špeciálny pod bedrá dokonca, mám stojaté zamestnanie a po hodinách státia je to veľká úľava ľahnúť naň

    OdpovedaťOdstrániť