28 februára 2010

Príčina bolesti chrbtice

Znie to priam neuveriteľne, že bolesti chrbta spôsobuje predovšetkým novodobý nepriateľ človeka „STRES“. Ten zapríčiňuje celkové napnutie svalstva v okolí chrbtice, ktoré navyše umocňuje časté sedenie.

STRES spojený so SEDAVÝM ZAMESTNANÍM rovná sa stuhnuté svalstvo chrbta a tu je zasiate zrnko bolesti chrbta, ktoré môže narásť do obrovských rozmerov.

Mali by sme sa zamyslieť nad tým, čo robíme zle? Prečo máme tieto problémy? Čiže, ako žijeme? Pohybujeme sa dostatočne pravidelne, aby sme si rozhýbali stuhnuté chrbtové svaly, alebo sedíme pri počítači a spôsobujeme si ochabnutie svalstva? Tak sa nečudujme, že nás obyčajne bolia v hĺbke chrbtové svaly.

Strašne ma bolí chrbát!

Typické myslenie pre dnešnú dobu. No dobre zájdem k ortopédovi a ten my predpíše nejaké tabletky alebo injekcie. Tak sa zbavím bolesti a je mi fajn. Milí členovia klubu BOLESTI CHRBTA, ste na veľkom omyle!

Bolesť sa Vám čoskoro vráti, ak nezmeníte štýl Vášho života.. Tony liekov proti bolesti sú len dočasným riešením a neriešia príčiny bolesti chrbta. To nehovorím o niektorých injekciách, ktoré len umŕtvia boľavé miesto, ale neliečia ho. Dokonca uvedené lieky môžu spôsobiť srdcové, cievne a žalúdočné problémy.

Cvičenie ako riešenie pre bolesti chrbta.

Najlepším liekom na bolesti chrbta je pravidelné a dlhodobé cvičenie, ktoré by vám mal odporučiť každý dobrý lekár. Teraz si poviete. To je ale rada. Však to ja už dávno viem. Ale komu sa chce strácať čas nejakým cvičením. No bohužiaľ toto je najlepšie východisko z chronických bolestí chrbtice.

Pravidelným strečingom a posilňovaním chrbtového svalstva (radšej denne 2 minúty ako 3-krát týždenne hodina cvičenia) dochádza postupne k úplnému odstráneniu bolesti chrbta(už po 40 dňoch cvičenia sa dostavia výrazné zlepšenia).

Teraz prichádza otázka? Aké sú najlepšie cviky na spevnenie a uvoľnenie  chrbtového svalstva smerujúce k odstráneniu príčiny bolesti. Existuje obrovské množstvo dobrých cvikov proti bolesti chrbta, ako je pilates, škola chrbta alebo napr. SMS systém. Je na vašom rozhodnutí, čo si vyberiete.

Je jedno, ktoré cviky si vyberiete. Dôležité je, aby ste sa rozhodli a uzdravili si svoj chrbát. To je možné jedine činnosťou ako je pravidelný pohyb. Je jedno či sú to cviky alebo iné terapie blahodárne pôsobiace na Vaše chronické bolesti chrbta.

Takže, namiesto analgetík bežte najprv k ortopédovi (alebo inému odborníkovi ako napríklad lekár z odboru fyziatrie, balneológie alebo liečebnej rehabilitácie) a ten vám po dôkladnom vyšetrení vašej chrbtice odporučí terapiu na mieru.

Rehabilitácia uvoľní vaše postihnuté miesto. Odborníci resp. špecialisti vám poradia sériu cvikov smerujúcich k odblokovaniu stiahnutých chrbtových svalov. Je dobre s nimi diskutovať a dopodrobna im vysvetliť vaše trápenie a pozorovať, či vám ich rady a cviky pomáhajú, alebo nie, aby sa mohol zvoliť postup liečenia na mieru.

Pozor!!! Rehabilitáciou to nekončí. Rehabilitáciou proces uzdravenia ešte len začína. Po opustení brán rehabilitačného pracoviska, by ste mali v cvikoch pokračovať doma. A to pravidelne každý deň.

Čo so STRESOM?

Nie je to jednoduché sa ho zbaviť! Niekedy si ani neuvedomujeme, v tom zhone, že ho máme, že nás ovládol až to naraz príde. Premietne sa do BOLESTI CHRBTA a zrazu ste v ďalšom strese, lebo musíte riešiť problém BOLESTI.

V tomto prípade si doprajte aspoň chvíľku oddychu formou minimálne polhodinovej prechádzky v prírode, a ak ste z mesta tak prechádzkou v parku, vypočutím si príjemnej hudby, prečítaním motivačnej knihy, posedením s priateľmi v reštaurácii (ale nie veľa alkoholu), príjemným nákupom (urobte si radôstku a kúpte si niečo pre seba, čo vás poteší) jednoducho zmeňte svoju rutinu.

Alebo môžete navštíviť aj psychoterapeuta, mentálneho terapeuta alebo psychológa. To už dnes nie je hanba skôr potreba.

Ak sa vám článok páči, dajte mu lajk a zdieľajte prostredníctvom tlačítok nižšie so svojimi priateľmi a známymi. Vaše páči sa mi a zdieľania možno pomôžu ostatným ľuďom zmierniť bolesti chrbta. Prajem vám veľa úspechov Miro. :) 

Ak sa vám článok páči, dajte mu lajk a zdieľajte prostredníctvom tlačítok nižšie so svojimi priateľmi a známymi. Vaše páči sa mi a zdieľania možno pomôžu ostatným ľuďom zmierniť bolesti chrbtice. Prajem vám veľa úspechov Miro. :)

Chcete viac tipov ako sa natrvalo zbaviť bolesti chrbtice?

Prečítajte si knihu od experta na chrbticu Prof. MUDr. Antona Gútha, CSc  
Bolesť a škola chrbtice,
kde dostanete podrobný návod a praktické rady do života ako zvládnuť ťažkosti s chrbticou a ako správne cvičiť.

Kliknite na odkaz v žltom rámčeku
a pošlite svoju chrbticu do školy




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára