19 decembra 2017

Bolí Vás chrbát? Je najvyšší čas pre výber vhodného matraca.

Aj Vy sa ráno prebúdzate s týmito pocitmi?

Bolesti chrbta, boľavé kríže, stuhnutá šija, bolesti kĺbov, celková únava a vyčerpanosť. 

Hovorí Vám to niečo? 

Ešte predtým, kým pobežíte za lekárom, pozrite sa do svojej spálne. Na čom spíte? 

Je Váš matrac príliš tvrdý, veľmi mäkký, nepohodlný alebo dokonca preležaný? Aký je pod matracom rošt? A čo vankúš, má správny tvar a výšku?

Riešenie Vášho problému s chrbticou počas spánku je jednoduchšie, než si myslíte. 

Premysleným výberom matraca, roštu a vankúša urobíte dobre nie len svojmu telu ale aj chrbtici. 

Vhodne skombinovaná trojica pomocníkov sa postará:

- o dôležité pohodlie (aby ste rýchlejšie zaspali),
- o správnu polohu tela počas spánku (aby ste sa v noci nebudili na bolesť chrbtice)
- a potrebnú oporu (aby ste ráno nepociťovali stuhnutý chrbát).

Pri výbere matraca sa riaďte nasledujúcimi základnými pravidlami:

· vyberajte si matrac podľa polohy spánku,
· pohodlie, opora a podpora chrbtice by mali byť hlavné faktory pri výbere kvalitného matraca,
· ak má Vaše telo výraznejšie krivky alebo vážite o niečo viac, potrebujete matrac s pevným jadrom a príjemným mäkkým povrchom,
· naopak, ak máte chudšiu rovnejšiu postavu, môžete siahnuť aj po tvrdšom matraci,
· pod matrac používajte vždy rošt, vďaka ktorému bude matrac priedušný a zachová si tusprávnu tvrdosť,
· nepodceňujte svoj vankúš a vždy ho prispôsobte tvrdosti matraca, aby sa docielila správna a zdravá poloha chrbtice počas spánku

Kedy je ten správny čas na výmenu matraca?

Ak pociťujete opakujúcu sa bolesť chrbta je pravdepodobné, že na vine je zlý alebo starý matrac. 

Ak trpíte na bolesť chrbtice, tak Vám odporúčam zaobstarať si kvalitný matrac, pretože ten poskytuje chrbtu lepšiu podporu.
Ak váš matrac po rokoch používania stratil tvar, tvrdosť alebo sa vlní, stratil svoju kvalitu, je opäť čas na nový matrac.



24 septembra 2017

Ako liečiť vyskočenú platničku bez nutnosti operácie

Bezkonkurečný svetový vedecko populárny knižný bestseller Osteochondróza pre profesionálneho pacienta od ukrajinského experta na vertebrológiu (veda o chrbtici) Prof. Danilova.


Osteochondróza pre profesionálneho pacienta je jedinečnou publikáciou, ktorú by si mali prečítať nie len ortopédi, fyzioterapeuti, neurológovia, chirurgovia a všeobecní lekári ale aj samotní pacienti trpiaci na osteochodnrózu (degeneratívne zmeny na chrbtici - vysunuté a vyklenuté platničky čiže protrúzie a hernie disku).



Kniha je lekárskym bestsellerom, vďaka ktorému sa dozviete:

- ako vznikajú degeneratívne a distrofické zmeny na chrbtici
- ako obnoviť (revitalizovať) poškodené medzistavcové platničky metódou vertebrorevitologie

Prof. Danilov v knihe potvrdzuje svoje úspechy obnovy medzistavcovej platničky praktickými príkladmi so svojej 20 ročnej praxi.

V knihe odhaľuje mimoriadne úspešné výsledky liečby, kedy bola medzistavcová platnička obnovená (vyliečená) bez nutnosti operácie.

Rovnako opísuje a zábermi z magnetickej rezonancie dokladá bezprecedentný prípad úplnej obnovy platničky, ktorá bola pred tým operatívne odstránená. 

Publikácia je mimoriadne prínosná najme pre odborníkov pracujúcich v tejto oblasti, ako aj pre bežných čitateľov. 

Je to kniha, ktorú by mal mať po ruke každý, komu nie je ľahostajné vlastné zdravie a zdravie jeho blízkych, ktorí trpia na degeneratívne zmeny chrbtice spôsobené vyskočenou platničkou (prípady protrúzie a hernie disku).


ako-liecit-vyskocenu-platnicku-bez-nutnosti-operacie-a

01 septembra 2017

Stiahnite ZDARMA e-knihu "5 návykov, ktoré vám uľavia od bolesti chrbta"

TU STIAHNUŤ ZDARMA
Naši predkovia viac namáhali svoje praveké telo. Aby prežili, museli sa dennodenne hýbať. 

Naháňali potravu, chodili pešo pre vodu, utekali pred divou zverou, šplhali sa po stromoch za potravou, ťahali potravu do jaskyne atď. atď...

Život sa ale odvtedy diametrálne zmenil. Ale náš pohybový aparát veru nie. Je stále naprogramovaný pre fyzickú pohybovú aktivitu z praveku.

Dnes viac času trávime sedením v kancelárii, aute, pozeraním do monitorov alebo vykonávaním pre telo neprirodzených jednostranných pohybov (napr. kadernícke práce, zváranie bazénov, práca za pásom, práca v pokladni, mobilovanie, státie za pultom, nosenie poštových tašiek, umývaním riadu v školskej jedálni, natieračské práce a iné).

Zmena aktivít z praveku na nové druhy pracovných aktivít si vybrala svoju daň. Vďaka tomu sa dostal váš pohybový aparát do nerovnováhy

Tzn. buď sa oslabil (sedavé zamestnania) alebo preťažil (manuálne zamestnania). Udreli sme klinec po hlavičke. A tam je pes zakopaný.

Nerovnováha v pohybovom aparáte nerobí dobre vášmu telu a dôsledkom tohto jednostranného zaťaženia je zažívanie utrpenia z bolesti chrbta.

Mám dobré správy pre vás. Viem ako jednoducho a prirodzene navrátiť vášmu telu rovnováhu a znova si vychutnávať ten pocit bez bolesti.

Spôsob ako si uľavíte od bolesti chrbta som spracoval do e-knhy pod názvom 5 návykov, ktoré vám uľavia od bolesti chrbta.



Vďaka tejto e-knihe sa môžete stať majstrami týchto piatich návykov a tým si uľaviť od nepríjemnej bolesti chrbta. 

Ako rýchlo dokážete zvládnuť majstrovstvo len piatich zdravých návykov? Bude závisieť len a len od vás. Pretože ste každý jedinečný. Každý z vás má špecifické schopnosti a spôsobilosti.

Preto neváhajte a stiahnite si ZDARMA bez zadania e-mailu túto knihu a zažite pocit bez bolesti chrbta. :)

Cvičenie Flowin pre redukciu bolesti chrbtice


Ak hľadáte zábavný a účinný spôsob ako presvedčiť váš chrbát aby poslúchal, tak si nechajte naordinovať zdravotnú verziu švédskeho cvičebného systému Flowin. 

Tento cvičebný systém, ktorý sa častejšie využíva i v cvičebnej rehabilitácii je dielkom švédskych vrcholových desaťbojárov, ktorí ho vyvinuli v roku 2003.








Prečo je Flowin vhodný pre liečebnú telovýchovu?

Pretože je založený na princípe šmýkania po povrchu podložky určitej drsnosti. Pri šmýkacom pohybe svaly vykonávajú brzdiaci pohyb, čím sú intenzívne prekrvené a v únosnej miere zaťažené.

Pri takomto šmýkacom pohybe bez doskov sú vaše kĺby odľahčené, čo umožňuje vykonávať aj účinné rahabilitačné cviky vhodné na svalové zranenia alebo akútne zranenia kolien, členkov, chrbtice alebo ramien.


Aké sú účinky cvičenia Flowin?

Pri cvičení dochádza k aktivácii rôznych svalových skupín. Výsledkom je lepšia flexibilita, sila a dynamika svalov. Je možné vykonávať cviky v stoji, na bruchu, na chrbte alebo na boku.

Flowin je mimoriadne výhodný pre kontrolované zdravotné cvičenia. Vďaka nemu je možné vykonávať mobilizačné cvičenia a rovnako cvičenia zamerané na svalovú nerovnováhu.

Flowin je možné využiť ak máte funkčné problémy (svalová nerovnováha), štrukturálne poruchy v pohybovom aparáte (vysunuté platničky). Rovnako je vhodný pre úpravu zlého držania tela.


Z čoho pozostáva pomôcka Flowin?

Flowin sa skladá z pevnej dosky, ktorú si môžete pozrieť na ukážkovom videu dole a z podložiek pod ruky, kolená a chodidlá.


Videoukážka cvičenia na Flowin pre mobilizáciu chrbtice





Ďalšie zdravotné civky i na Flowine nárdete na tomto linku Zdarma: Zdravotné cviky. A pomôcku Flowin získate na tomto linku: Pomôcka cvičenie Flowin.

Záverom o Flowine

Cvičenie Flowin je jedinečné cvičenie s okamžitým účinkom pre váš chrbát ale i celý pohybový aparát. Je to cvičenie, ktoré je možné prispôsobiť rôznym problémom s pohybovým aparátom. Ak ho raz vyskúšate, tak sa doň zamilujete na celý život. 

Prajem vám skvelý zážitok z úľavy od bolesti chrbtice vďaka Flowin. 



07 mája 2017

Dva cviky proti bolesti chrbta medzi lopatkami - videá

Bolesť medzi lopatkami sa v dnešnej dobe možno vyskytuje častejšie ako chrípka. Nevynecháva žiadnu vekovú kategóriu. Možno najviac trpíte vy čo máte sedavé zamestnanie, často šoférujete alebo pracujete pri páse.


ako-si-napravit-chrbticu-bez-namahy


Preto je dôležité dať uvedené svalové skupiny najprv do rovnováhy. Čiže skrátené prsné svaly naťahovať a oslabené medzilopatkové svaly posilniť.

V praxi to nie je nič zložité. Stačí ak si v pracovných prestávkach urobíte tieta dva cviky, ktoré vám uľavia od bolesti chrbta medzi lopatkami.



Cviky si môžete zacvičiť podľa nasledujúcich videí:



1. cvik - strečing prsných svalov



Kľaknite si a položte obe ruky na fitloptu. Rolujte na fitlopte podľa videa smerom dopredu. Vo vystretej pozícii vydrže 2 sekund a potom sa vráťte do východiskovej pozície. Opakujte 10-krát. Tento cvik vykonajte minimálne 3-krát denne.





2. cvik - posilnenie medzilopatkových svalov


Cvik vykonávajte pomaly. Dajte ruky v päsť a vystrite palec. Začnite päste vytáčať smerom dozadu. Zopakujte 10-krát. Stačí vykonávať niekoľkokrát denne.





Záver



Tieto cviky môžete vykonávať aj niekoľkokrát denne. Zaberú vám asi 4 minúty z dňa. Ak ich budte vykonávať pravidelne, tak už vpriebehu jedného týždňa môžete pocítiť úľavu. Prajem vám príjemné cvičenie :)

ako-si-napravit-chrbticu-bez-namahy